Numeridanse est disponible en français.
Souhaitez-vous changer de langue ?
Warning, sensitive content.
This content contains scenes that may shock an uninformed audience.
Do you still want to watch it?

Promenade Obligatoire

A walk for height poppers

Choreography
Director
Collection
Year of production
2017

PROMENADE OBLIGATOIRE is a non-stop on-stage journey along a timeline for eight popping specialists, an explosive hip-hop dance style based on blocked, isolated, dislocated muscle movements. From compact mass to molecular chains, from ideally ordered formations resembling military parades to differentiation, the dancers proceed through a succession of evanescent states. Together they comprise a moving matter endowed with a collective memory, their past evolutions re-emerging cyclically, confronting oblivion, instinct and the desire of creation. Along this living timeline, in which the individual struggles alternately against a deterministic path and his own imprisonment, the hip-hop dance is broken down and transposed into a lateral movement that becomes enchanting. Played out against an electronic musical score with industrial overtones, PROMENADE OBLIGATOIRE examines the various possible states of “togetherness” in an ever-changing society.

Why is the dance beautiful? Answer: because it is an unfree movement. Because the deep meaning of the dance is contained in its absolute, ecstatic submission, in the ideal non-freedom.” In Yevgeny Zamyatin’s dystopia We (1920), the promenade is a march in rows of four, in which the state of synchronization appears like a victory over the uncertainty of Nature.

Source : Compagnie par Terre

More information : www.compagnieparterre.fr

Choreography
Director
Collection
Year of production
2017
Lights
Ydir Acef
Original score
Benjamin Magnin
Performance
Cintia Golitin, Claire Moineau, Blondy Mota-Kisoka, Sacha Négrevergne, Jessica Noita, Matthieu Pacquit, Rebecca Rheny, Mélanie Sulmona
Production of video work
Arnaud Deparis. Filmé le 2 mars 2014 au Festival Les Hivernales – CDC d’Avignon.
Sound
Benoit Pouzol
Production of choreographic work
Avec le soutien de : l’aide à la production d’Arcadi ; l’ADAMI ; le Conseil général du Val-de-Marne ; la Communauté de Communes Charenton – Saint-Maurice. Coproductions : Parc de la Villette ; Centre de Danse du Galion d’Aulnay-sous-Bois ; Les Théâtres Charenton – Saint-Maurice ; Initiatives d’Artistes en Danses Urbaines (Fondation de France – Parc de la Villette, avec le soutien de la Caisse des Dépôts et l’Acsé) ; Centre de développement chorégraphique du Val-de-Marne ; CCN de La Rochelle / Poitou-Charentes ; CCN de Créteil et du Val-de-Marne / Cie Käfig – dans le cadre de l’accueil studio. Avec le partenariat de : Centre national de la danse – mise à disposition de studio. La Compagnie par Terre reçoit l’aide pluriannuelle du Ministère de la Culture et de la Communication / DRAC Ile-de-France, le cofinancement de la Région Ile-de-France, l’aide au fonctionnement du Département du Val-de-Marne et le soutien du Département de la Seine-Saint-Denis. Anne Nguyen est artiste associée à Chaillot, Théâtre National de la Danse jusqu’en 2018.
Add to the playlist